Запорука успіху — грамотна автоматизація бізнесу!
[ #745 (24) 21.06.2010 ]
Грамотно проведена автоматизація фармацевтичного бізнесу, як правило, дає позитивні результати у вигляді збільшення обсягів продажів і зниження витрат. Для вирішення цього завдання краще звертатися до постачальників комплексних рішень, що включають не тільки програмне забезпечення, але і його впровадження.
Не можна забувати, що фармацевтичний бізнес має ряд особливостей — це деякі аспекти державного регулювання, його соціальна значущість та інше. Тому вибір постачальника комплексних рішень, спочатку добре володіючого специфікою фармацевтичного бізнесу — запорука успішної автоматизації та подальшої ефективної роботи підприємства.
Для розвитку аптеки необхідно підтримувати асортимент, максимально задовольняючий попит споживача. Особливо це важливо для нового, відкриваючогося підприємства. Про успішний досвід автоматизації роботи аптечного маркету, труднощів, що виникають при цьому, кореспонденту «Щотижневика АПТЕКА» розповіла Вікторія Сень, заступник директора з питань продажу «Аптека-маркет» (Київ).
— «Аптека маркет» працює близько 4 міс. З якими проблемами Вам доводиться стикатися в роботі?
— Одна з найбільш значних проблем у процесі управління товарним запасом — недостатня оперативність дистриб’юторів. Особливо це стосується постачальників продукції, оподатковуваної ПДВ (лікувальна косметика, дитяче харчування, харчові добавки тощо). З моменту подачі заявки до отримання товару проходить близько 2 днів. У свою чергу для аптечного закладу бажано як можна швидше реагувати на зміну товарного запасу.
До роботи постачальників лікарських засобів також є побажання. Деякі з великих дистриб’юторів, наприклад «БаДМ» і «Вента.ЛТД», у разі, якщо замовлення зроблено вранці, доставляють товар ввечері того ж дня. При цьому хотілося б, щоб у аптеки була можливість отримувати дорогий препарат, замовлений клієнтом протягом 3-4 г. Компанією «Альба Україна» було проведено опитування серед клієнтів з приводу можливості доставки товару 2 рази в день. Природно, суб’єктів господарської діяльності, які здійснюють роздрібну торгівлю фармацевтичною продукцією, влаштували б такі умови. Бажано, щоб і інші дистриб’юторські компанії прагнули до налагодження оперативних поставок продукції в аптечні установи.
— Автоматизація виробництва — важлива складова організації і управління бізнесом. Як Ви вирішували цю задачу?
— Справді, грамотно проведена автоматизація таких процесів, як складський облік, формування потреби, замовлення медикаментів, забезпечення довідкової та регуляторної інформацією має велике значення для успішної роботи та розвитку аптечного закладу. Сьогодні ряд компаній пропонує програмне забезпечення для рішення цієї задачі. Вивчивши пропозиції на ринку, керівництво «Аптека-маркет» прийшло до висновку, що програмний комплекс (ПК) «Аптека» — найбільш актуальний програмний продукт, що задовольняє всім вимогам сучасного фармацевтичного підприємства. Він об’єднує програмне забезпечення для автоматизації основних процесів підприємства роздрібного сегменту фармацевтичного ринку, починаючи зі складського обліку, робочого місця провізора-першого стола і закінчуючи наповненням системи обліку інформації про належність препаратів до регульованих списків, даних про реєстрацію, терміни придатності, списки синонімів, інструкціях з медичного застосування.
Очевидно, оснащення аптечного закладу таким програмним забезпеченням дозволяє значно підвищити якість обслуговування клієнтів, а також уникнути штрафних санкцій з боку контролюючих органів. В якості прикладу можна навести необхідність регулярного використання інформації про лікарські засоби, ціни на які підлягають державному регулюванню, поміщених в карантин, з терміном придатності і т. д. Важливо, щоб ці дані постійно перебували в актуальному стані. ПК «Аптека» забезпечує аптечний заклад такою інформацією. Крім того, це програмне забезпечення надає провізору-першого столу детальну довідкову інформацію про лікарські засоби, зареєстровані в Україні, а також дозволяє здійснювати пошук аналогів того чи іншого препарату (з тією ж діючою речовиною, або надає подібну дію, має такі ж показання до застосування). Це дозволяє якісно і швидко обслуговувати покупців, а також отримувати додатковий прибуток, допомагаючи клієнту в прийнятті рішення про покупку.
Використання ПК «АПТЕКА» відкриває широкі можливості для оптимізації процесів роботи з вхідними та вихідними документами. При цьому використовується унікальний ідентифікатор МОРІОН, який присвоєний всім категоріям фармацевтичної продукції, допущених до реалізації в Україні. «Код МОРІОН» уніфікований з кодами продукції, що застосовуються багатьма операторами фармацевтичного ринку, що спрощує для аптеки процес імпорту прайс-листа, автоматичного імпорту накладної, а для постачальників — обробки замовлення. Крім того, «код МОРІОН» уніфікований з кодами продукції, що використовуються контролюючими органами. Згаданий ПК допомагає користувачам формувати щомісячну звітність для регуляторних органів у необхідному їм форматі.
ПК «АПТЕКА» здивував новаторської можливістю для фармацевтичного ринку — це робота з постачальниками в режимі online, що в багато разів прискорює процес формування замовлення. Цей режим дозволяє суб’єктам роздрібної торгівлі ефективно відстежувати наявність товару на складі постачальника, резервувати його, перезамовляти, отримувати накладну та сертифікати якості натисненням однієї клавіші. Тому рекомендую постачальникам, які ще не працюють в режимі online, як можна скоріше перейти до такого формату, оскільки він досить перспективний.
Ще однією перевагою ПК «Аптека» є те, що в ньому реалізована програма лояльності клієнтів, що дає можливість надавати покупцям не тільки знижки, але і бонуси. В подальшому вони можуть бути використані при купівлі лікарських засобів. Впровадження програм лояльності сприяє збільшенню обсягів продажу за рахунок ефективного залучення і утримання клієнтів.
Хотілося б також зазначити, що постачальник ПК «АПТЕКА» приділяє належну увагу розвитку та модернізації програмного продукту. При цьому його функціональні можливості постійно нарощуються. Очевидно, що розробник ПК «АПТЕКА» проводить систематичну роботу по збору та аналізу побажань клієнтів та враховує їх при оновленні програмного продукту.
Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»